Bolagstyp:   Growth
Sektor:   Entertainment SaaS

Initial take: Streamify

Publicerad 2021.11.18

Streamify grundades 2017 med visionen att förbättra kommersiell livestreaming. Tidigare hade bolaget två produkter, Pay-Per-View-biljetter till streaming av konserter, sportevenemang och utbildningar, samt integrerad e-handel till detta. Under början av 2021 beslutades dock att satsa ännu starkare på Live Video Shopping, vilket är bolagets huvudfokus idag. Utöver det har bolaget även implementerat ett nytt sätt att angripa marknaden på samt en ny intäktsmodell. 

I Q2’21 hade Streamify en Live Video Shopping tjänst redo som testades av pilotkunder. Denna tjänst vidareutvecklades under Q3. I Q4 lanserades tjänsten och bolaget har på kort tid dels ingått strategiska samarbetsavtal med till exempel Massfluencer och Showroom, dels ingått avtal med Marsblade, Organista, Isbjörn of Sweden, MWH, Diös, IFK Göteborg med flera. Bolaget själva tror att den nya tjänsten kommer kunna levereras med över 95% bruttomarginal. Vidare kommer tjänsten integreras i världsledande e-handelssystem såsom Shopify och WooCommerce, och således vara globalt skalbar.

I syfte att accelerera tillväxten genomför Streamify nu en emission om 10,25 MSEK. Emissionen avser att ytterligare stärka bolagets satsning genom rekrytering av personal, teknikutveckling, samt framför allt dedikerade marknadsinsatser för den storskaliga lanseringen under Q4’21.

Läs den fullständiga analysen här
Peter bild
Analytiker

Peter Westberg

Förutom att försöka förstå och bemästra börsen spenderar jag mycket tid åt träning och sport och att umgås med vänner – helst bådadera samtidigt – oftast någon racketsport eller golf. Andra stora intressen är musik och resor.